۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۲۷۲۷۷
همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام و امام صادق صورت گرفت؛

برگزاری مراسم جشن ۱۷ ربیع الاول در دفاتر مراجع تقلید | عمامه گذاری طلاب

برگزاری مراسم جشن ۱۷ ربیع الاول در دفاتر مراجع تقلید | عمامه گذاری طلاب
همزمان با ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پرخیر و برکت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم جشن میلاد و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با 17 ربیع الاول سالروز میلاد پرخیر و برکت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) ایران اسلامی غرق در سرور و شادی شد.

بر اساس این گزارش، مراسم جشنی به همین مناسب در بیوت و دفاتر حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، سید محمد علی علوی گرگانی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما در شهر مقدس قم برگزار شد.

همچنین مراسم جشنی با حضور علما، شخصیت ها و اقشار گوناگون مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

سخنرانان این مراسم با بیان فضائل و ویژگی های پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع)، همگان را بر سرلوحه قرار دادن سیره زندگانی ایشان توصیه و تأکید کردند که امت اسلامی باید حول محور رسول اکرم(ص) به وحدت برسند تا توطئه های دشمن را خنثی کنند

بر اساس سنتی دیرینه طلاب حوزه های علمیه در روزهای عید و ولادت ائمه طاهرین(ع) به دست مراجع تقلید و علما عمامه گذاری می کنند و ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند.

در این مراسم ها که امروز برگزار شد تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم ملبس شدند و مراجع تقلید و علما ضمن تبریک برای کسب این توفیق، برای این طلاب آرزوی موفقیت کردند و خواستار انجام دقیق وظایف طلبگی شدند.

مردم قم و مشهد نیز با حضور در آستان های مبارک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) این عید را به ایشان تبریک گفتند و با شرکت در برنامه های مولودی خوانی و مدیحه سرایی به شادی و ابراز ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) پرداختند.

همچنین در سالروز میلاد مبارک پیامبر اسلام و امام صادق(ع) شهرهای مختلف کشورمان غرق در نور و سرور شده و مردم با حضور در اماکن مقدسه و امامزادگان به جشن و شادمانی پرداختند.

مردم سراسر کشور با آذین بندی خیابان ها، راه اندازی ایستگاه های صلواتی و پخش شربت و شیرینی این روز را گرامی داشتند و به یکدیگر تبریک گفتند.

محمد قمین
ارسال نظرات